/ Download MP3

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

TRACK02 / DECONSTRUCCIÓ /

Could you see tomorrow if I took away your eyes? Can you crawl from under new age prophecy's despise? Deconstruction, deconstruction Deconstruct my reality and let me slip away, I am the dog

Deconstruction - Nevermore

 

In short, the famous concept backed by Derrida's theories has gone a long way. The art setting has wrested it from philosophy with such euphoria that I have the impression that this word is being misused because it is so sonorous, rendering us deaf to its complex meaning. "Deconstruction" is one of those magical words that look good wherever you put them, an essentially modern concept that (as I have seen in my surveys through bands from all styles and periods) appears in lyrics from the 1990s and especially in the songs of performers with tortured souls, like Nevermore.

Russo tackles the notion of deconstruction - as he will also do in Fragmentació - in a very literal way: by fragmenting image itself, breaking it down, just to show it whole again at the end of the process. So the process of deconstructing the image onscreen takes place backwards: from deconstructed to constructed, using, I insist, this concept in its most material sense.

The reference for this transformation process is the children’s game of sliding pieces that challenges the child to form an image which is fragmented without lifting the pieces from the table. This game, like the screen, is two-dimensional (many mobile phones, like mine, come with this puzzle). The contrast of diegetic times (frolicking in the swimming pool and sliding the fragments) bring the Deconstrucció videoclip closer to a certain kind of temporal styles and codes often used in the field of videoart.

References to childhood will reappear in the Registre videoclip, also through the home recording. In the case of Deconstrucció, the presence of the child and the adult man enjoying themselves free in the water, understood as amniotic fluid, suggests to us the idea of a construction and deconstruction cycle: from child to man, from man to child.

 

Deconstrucció | 3' 20"

Music: Producer: Ilbow, Guitar: Xavi, Vocals: Coco, Mix: Antas and Ilbow www.subsuelo.net

About the videoclip:  In conjunction with Narcís Coderch (reliquary specialist) and his nephews

 

ORIGINAL LYRICS

Author: Gonzalo Palacios (Chilean poet)

Hay un paisaje subterráneo dentro de cada paisaje

camino mirando bóvedas anestesiadas

algo detiene las escenas y las deja en pausa

pero en el opuesto simétrico de la realidad

algo viaja en Fast Forward

-es tan lento todo- dice ella

las fabricas fuman

muchas ya han muerto

Un aire espeso me separa de las cosas

atravesar verdades es un veto biológico

las ramas rasguñan el viento

y yo imagino

que el telón de fondo cede

y comienzan a caer vísceras del cielo

y todo comienza a inundarse

un diluvio de coágulos de cielo agonizante

Suena el teléfono

mi cerebro baja de sus ecuaciones en declive

llaman los recuerdos

borro todos los mensajes menos uno

Un loco en el semáforo me empuja

discute conmigo

discute con los autos

los autos contestan su diálogo con afonías

yo no contesto nada

-está más afuera que adentro- me dice alguien

tal vez otro loco,

o no

Y ella que vuelve a decirme: -está todo tan lento-

y a mí me parece todo lo contrario

todo pasa con una rapidez abismal

el paisaje pasa diapositivas ante mí

un hilo de sangre corre por el horizonte

un paisaje que a ratos cierra sensaciones

nubes arrastrando angustias

Y el flashback que vuelve

-no soy la metáfora de mí mismo-

me digo de manera casi inconsciente

y alguien

me confunde con alguien o algo que no soy

Hay un animal carroñero gestándose en mi mente

a ratos

El sol cuela algo, no sé si es un rayo,

tal vez

El mundo sigue deslizándose bajo mis pies

el mundo es un insomne

yo soy un insomne

parece que la escena será diseccionada con un bisturí.

La cáscara de la ciudad se abre

y comienzan a salir los reversos

Soy una interfaz entre algo y otra cosa

Y la gente

con su carga de anestesia siempre a cuestas

evitando cruces inminentes

y ella que se despide

y yo que no logro ecualizar la escena

y el aeropuerto

y yo que no puedo contener la refrigeración de mis sentidos

¿Adónde van todos?

es el viaje

quizás una forma de asesinar los recuerdos.